Pedagógus

Legnagyobb kincseink gyermekeink, akiket a gondosan kiválasztott bölcsőde, óvoda, iskola pedagógusaira bízzuk. A pedagógusok azok, akik a család szerepét kiegészítve töretlen fáradozással dolgoznak azon, hogy a gyerekeket felvértezzék a lehető legtöbb tudással, ismerettel. Éppen ezért fontos a pedagógusok társadalmi elismertsége és támogatása, hiszen munkájukkal, hivatástudatukkal a világ jobbá tételén dolgoznak.

A cél, hogy a gyerekek támogatást kapjanak énképük felismerésében, azonosításában, tudatosításában.
A Mindenhol Otthon oktatási segédanyagokat azoknak a pedagógusoknak, közösségfejlesztőknek, mentálhigiénés szakembereknek, szociális munkásoknak ajánljuk, akiknek hivatásában egyaránt fontos a saját támogató indentitásuk fenntartása és a gyerekek szemében a csillogás megtartása.

Oktatási segédanyagok

2012-13-ban elkészült a pedagógusok számára a Mindenhol Otthon és a Mindenhol Otthon 2. oktatási segédanyag, mely jelenleg 2 500 iskolában található meg országosan.
Mindenhol Otthon és Mindenhol Otthon 2. című oktatási segédanyagok, részletes és pontos óraterv gyűjtemények, amely a fejlesztő foglalkozások pontos órai menetét, eszköz- és időigényét tartalmazzák. A jegyzetek minden fejezete, a gyakorlatban már kipróbált és tesztelt foglalkozás eredménye.

mindenholotthon1boriaMindenhol Otthon

A Mindenhol Otthon az első oktatási segédanyag, amely a TakarékPont támogatásával készült el és jutott el minden magyar általános iskolába. Ez a segédanyag az 5-10 éves korcsoportra fókuszál, figyelembe véve az életkori sajátosságokat, illetve a újdonságok feldolgozásának megfelelő módját. 37 témakört ölel fel, hogy egy tanév minden hetére jusson valami érdekes felfedezés a gyerekeknek.
Néhány témakör, amivel foglalkozunk: értékek a társadalomban, célkitűzési módszerek, személyiség, környezettudatosság, diszkrimináció, alapvető emberi jogok, bevándorlás, hit, hiedelem, vallás, stb. Ezek feldolgozása a gyerekek saját szokásaink, ismereteiknek, meggyőződésüknek feltárásával kezdődik – ezzel tudatosítva a saját identitásukat – , majd ugyanazt a témakört 2-3 más kultúra aspektusából is megvizsgáljuk, feldolgozzuk játékosan.

mindenholotthon2-bori-a270Mindenhol Otthon 2.

A Mindenhol Otthon 2. a második oktatási segédanyag, amely a TakarékPont támogatásával készült el és jutott el minden magyar általános iskolába. Ez a segédanyag az 10-14 éves korcsoportra fókuszál, figyelembe véve az életkori sajátosságokat, illetve a újdonságok feldolgozásának megfelelő módját.
Hasonlóan az első kötethez 36 témakört ölel fel, hogy egy tanév minden hetére jusson valami érdekes felfedezés a gyerekeknek.
Néhány témakör, amivel foglalkozunk: az értékek a társadalomban, gyerekjogok, másnak lenni, tabu, kamaszkor, elektronikus felületek illemtana, diszkrimináció, hit, hiedelem, vallás, pénzügyi edukáció, stb. Feldolgozásuk a gyerekek saját szokásaink, ismereteiknek, meggyőződésüknek feltárásával kezdődik – ezzel tudatosítva a saját identitásukat – , majd ugyanezen témaköröket 2-3 más kultúra aspektusából is megvizsgáljuk, feldolgozzuk játékosan.

Akkreditált pedagógus képzés

2014-ben elindítottuk 60 órás akkreditált pedagógus képzésünket. A képzés nyilvántartási száma: 43/110/2014.

A képzés célja, hogy a pedagógusok erősítsék azon képességüket, mellyel a tanulókat tudják támogatni önmaguk fejlesztésében, hogy képesek legyenek a hatékony együttműködésre, az önképviseletre, a valódi önelfogadáson és önismereten alapuló magabiztosságra és a konstruktív vitakultúra képviseletére. Ennek érdekében a képzés a különböző életkorú, társadalmi státuszú, személyes habitusú tanulók támogatásának, fejlesztésének lehetőségeit öleli át.

Tematika címszavakban

  • Képzési keretek, csoportépítés
  • Személyes pedagógus identitás azonosítása
  • Érték
  • Hit
  • Kapcsolatok
  • Személyes fejlődés
  • Felelősség
  • Önérvényesítés
  • Divat
  • Biztonság és védelem
  • Egészségmegőrzés, egészségre nevelés
  • Pénzügyi ismeretek
  • E-intelligencia
  • Életciklus-felfogások más-más kultúrákban
  • Akikre büszkék vagyunk

Következő képzés időpontját és helyszínét előre egyeztetjük a reziliencia felmérésben résztvevő nyertes pedagógusokkal.

Képzési díj: 60.000,- Ft/fő – Az első 50 pedagógus, aki legalább 25 kitöltött kérdőívet és a hozzájuk tartozó szülői nyilatkozatot legkésőbb szeptember 9-ig, postán megküldi dr. Homoki Andrea nevére, a Szent István Egyetem GAEK, 5700 Gyula, Szent István út 17-19. címre, térítésmentesen vehet részt a 2016/17 tanévben a Mindenhol Otthon elnevezésű, 60 órás akkreditált pedagógusképzésen. A képzés nyilvántartási száma: 43/110/2014.

Kattints ide a részletekért >>>

Érdekesen hangzik? Add meg az adataid és felkeresünk!
* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Workshop

Pedagógusok részére ajánljuk továbbá az úgynevezett pedagógus workshopot is.
A workshop célja, hogy az akkreditált képzés tematikái közül egy a csoport által kiválasztott témával közösen csoportban foglalkozzunk.

 

A képzés végén a témához tartozó óravázlatot, munkafüzetet, eszköz igényt kapnak kézhez a résztvevők. Egy téma feldolgozásával pedig ízelítőt kívánunk adni a 60 órás képzéshez.

A workshopot ajánjuk azoknak a pedagógusoknak, iskolai szociális munkásoknak is, akik nyitottak az új fejlesztési módszerekre, de nincs szükségük és/vagy idejük egy 60 órás képzésre.

A helyszín és a részvételi díj azonos minden képzés esetében.

Helyszín: 1053 Budapest, Kossuth Lajos utca 14-16, jobbra I. em. 1 sz.

Részvételi díj: 3.000,- Ft/fő

Hogyan képviselem a saját tanári álláspontomat a szülők és a vezetőség hármas állásában? – 2016. november 25. 17.00-20.00

Mindannyiunk több szerepben éli az életét. A szerepeink összehangolása és/vagy ezek közötti átjárás nem mindig könnyű. Pedagógusként ráadásul az a felelősség is rajtunk van, hogy mit tanítunk, mit adunk át a tanulóknak. Mit adunk át verbálisan és mit sugall a metakommunikációnk? Hogyan tudunk egyensúlyban maradni a szülői elvárás, a gyerekek tanítása, az iskolai nyomás és a saját valónk között? Mi történik azokkal a feszültségekkel, amelyek ezek között a “világok” között keletkeznek? Hogyan döntöd el mit vállalsz el/fel és az hogyan a szerepeidre? Gyere el és válassz azok közül a praktikus gyakorlatokból, amiben Te leginkább megtalálod az egyensúlyt!

Érdekesen hangzik? Add meg az adataid és felkeresünk!
* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Bázis iskolák

Az országos lefedettségű iskolai közösség létrehozásánál célunk 20 bázis iskola kiépítése (megyénként 1+főváros), melyek pedagógusai már a Mindenhol Otthon módszert használják és helyet biztosítanak a további akkreditált pedagógusképzésnek és workshopoknak.
A bázis iskolai együttműködés win-win helyzetet alakít ki: A bázis iskola pedagógusai kedvezményes áron végezhetik el az akkreditált pedagógus képzést, illetve kedvezménnyel vehetnek részt a worshopokon is.
A bázis iskolák jogosultak lesznek Mindenhol Otthon táborok és workshopok rendezésére is, amellyel egyidejűleg tehetnek szert saját bevételre és járulhatnak hozzá a program fenntartásához.
A résztvevő iskolák számára egy innovatív marketing eszközt kapnak saját iskolájuk szellemiségének megkülönböztetésére, alapítványunk számára pedig referencia érték és logisztikai támasz minden bázis iskola.

Érdekesen hangzik? Add meg az adataid és felkeresünk!
* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Könyvajánló

  • Segal Hajnalka, Mindenhol Otthon, 2012 Budapest, Otthonodba Hozzuk a Világot Alapítvány
  • Segal Hajnalka, Mindenhol Otthon 2., 2012 Budapest, Otthonodba Hozzuk a Világot Alapítvány
  • Tari Annamária, Z generáció, 2011 Budapest, Tericum Kiadó Kft.
  • Tari Annamária, Y generáció, 2010 Budapest, Jaffa Kiadó
  • Kádár Annamária, Mesepszichológia, 2012 Budapest, Kulcslyuk Kiadó
  • Suzanne Valliéres, Pszichotrükkök 6-9 éves korig, 2012 Budapest, Libri Kiadó
  • Suzanne Valliéres, Pszichotrükkök 9-12 éves korig, 2012 Budapest, Libri Kiadó
  • Dr. Thomas Gordon, A tanári hatékonyság fejlesztése, 2010 Balatonendréd, Gordon Kiadó Magyarország Kft.
  • Dr. Thomas Gordon, Tanítsd gyermeked önfegyelemre, 1996 Balatonendréd, Assertiv Kiadó
  • Pacsovszky Zsolt – Rigler Ilona, Hogyan élheted túl, ha rád száll az osztály, 2013 Budapest, Móra Könyvkiadó Zrt.
  • Feldmár András, Szégyen és szeretet, 2008 Budapest, Jaffa Kiadó
  • Síklaki István, Előítélet és tolerancia, 2010 Budapest, Akadémia Kiadó
  • Popper Péter – Ranschburg Jenő – Vekerdy Tamás, Sorsdöntő találkozások: szülők és gyermekek, 2005 Budapest, Saxum Bt. – Affarone Kft.
  • Feldmár András – Popper Péter – Ranschburg Jenő, Végzet, sors, szabad akarat, 2004 Budapest, Saxum Bt. – InfoMed Kft.
  • Vekerdy Tamás, Kamaszkor körül, 2013 Budapest, Holnap Kiadó Kft.
  • Paul Tough, Segítsünk kibontakozni a gyerekeinknek!, 2013 Budapest, HVG könyvek
  • Malota Erzsébet – Mitev Ariel, Kultúrák találkozása, 2013 Budapest, Alinea Kiadó
  • Mérei Ferenc – V. Binét Ágnes, Gyermeklélektan, 1999 Budapest, Medicina Könyvkiadó Rt.
  • Patricia Evans, Szavakkal verve…, 2004 Budapest, Háttér Kiadó – NANE Egyesület
  • Csíkszentmihályi Mihály, Kamasznak lenni, 2012 Budapest, Libri Kiadó
  • Boldizsár Ildikó, Meseterápia, 2010 Budapest, Magvető Könyvkiadó és Kereskedelmi Kft.
  • Dr. John Towsend, Kamaszhatárok, 2012 Budapest, Harmat Kiadó
  • Dr. Bagdy Emőke, Családi szocializáció és személyiségzavarok, 1995 Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó
  • F. Várkonyi Zsuzsa, Milyen nő lesz a lányodból, milyen férfi lesz a fiadból, 2011 Budapest, Csodasuli

Az alapítványról dióhéjban

Az alapítvány célja, hogy olyan gyakorlati ötleteket, módszertani támaszokat adjon a pedagógusoknak, illetve szülőknek amelyek alkalmazásával hidat építünk a gyerek és a felnőtt világ között.
Nem a 18. életév betöltése tesz képessé egy gyereket a sikeres felnőtté válásra, hanem épp az előző 18 évben elsajátított készségek és ismeretek.

még több információ »

Ismerd meg programjainkat!

A CYRM 28 gyermek és ifjúsági reziliencia skála magyar adaptált változatának jellemzői

A CYRM 28 gyermek és ifjúsági reziliencia skála magyar adaptált változatának jellemzői és a GYIRM 25-20 magyar gyermek és ifjúsági reziliencia skálák validálása családjaikban élő és családjaikból kiemelt serdülők körében

tovább »