Oktatási segédanyagok
2012-13-ban elkészült a pedagógusok számára a Mindenhol Otthon és a Mindenhol Otthon 2. oktatási segédanyag, mely jelenleg 2 500 iskolában található meg országosan.
Mindenhol Otthon és Mindenhol Otthon 2. című oktatási segédanyagok, részletes és pontos óraterv gyűjtemények, amely a fejlesztő foglalkozások pontos órai menetét, eszköz- és időigényét tartalmazzák. A jegyzetek minden fejezete, a gyakorlatban már kipróbált és tesztelt foglalkozás eredménye.
Mindenhol Otthon
A Mindenhol Otthon az első oktatási segédanyag, amely a TakarékPont támogatásával készült el és jutott el minden magyar általános iskolába. Ez a segédanyag az 5-10 éves korcsoportra fókuszál, figyelembe véve az életkori sajátosságokat, illetve a újdonságok feldolgozásának megfelelő módját. 37 témakört ölel fel, hogy egy tanév minden hetére jusson valami érdekes felfedezés a gyerekeknek.
Néhány témakör, amivel foglalkozunk: értékek a társadalomban, célkitűzési módszerek, személyiség, környezettudatosság, diszkrimináció, alapvető emberi jogok, bevándorlás, hit, hiedelem, vallás, stb. Ezek feldolgozása a gyerekek saját szokásaink, ismereteiknek, meggyőződésüknek feltárásával kezdődik – ezzel tudatosítva a saját identitásukat – , majd ugyanazt a témakört 2-3 más kultúra aspektusából is megvizsgáljuk, feldolgozzuk játékosan.
Mindenhol Otthon 2.
A Mindenhol Otthon 2. a második oktatási segédanyag, amely a TakarékPont támogatásával készült el és jutott el minden magyar általános iskolába. Ez a segédanyag az 10-14 éves korcsoportra fókuszál, figyelembe véve az életkori sajátosságokat, illetve a újdonságok feldolgozásának megfelelő módját.
Hasonlóan az első kötethez 36 témakört ölel fel, hogy egy tanév minden hetére jusson valami érdekes felfedezés a gyerekeknek.
Néhány témakör, amivel foglalkozunk: az értékek a társadalomban, gyerekjogok, másnak lenni, tabu, kamaszkor, elektronikus felületek illemtana, diszkrimináció, hit, hiedelem, vallás, pénzügyi edukáció, stb. Feldolgozásuk a gyerekek saját szokásaink, ismereteiknek, meggyőződésüknek feltárásával kezdődik – ezzel tudatosítva a saját identitásukat – , majd ugyanezen témaköröket 2-3 más kultúra aspektusából is megvizsgáljuk, feldolgozzuk játékosan.